Ce poti adauga mesajelor tale de marketing pentru a atrage mai multi clienti

23/03/2018 | eCommerce Marketing

Chiar daca ai deja ceva experienta in ecommerce sau te afli la inceput cu un magazin online, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le ai de facut este sa inveti sa comunici cu clientii tai.

Uneori, desi poate parea simplu de facut, este mai greu sa descoperi care sunt cu adevarat lucrurile care-i pot determina pe clienti sa cumpere un produs. Acestia sunt atrasi de acele lucruri care le pot aduce ceva in plus in viata, ceva de care poate ei nici nu stiau ca au nevoie, dar tu trebuie sa stii asta!

Fii constient de valoarea produselor tale!

Pentru ca mesajele tale sa fie eficiente si sa atraga clientii, trebuie sa iei in calcul care sunt beneficiile pe care produsele tale le aduc clientilor, care sunt calitatile care i-ar atrage pe acestia sa le cumpere si ce valoare adaugata va aduce vietii lor daca le vor achizitiona.

Cu alte cuvinte, stii daca ceea ce vinde magazinul tau online aduce oamenilor bucurie, poate sa-i ajute sa se relaxeze sau produsele pot avea valoare terapeutica? I-ar face mai fericiti sau i-ar ajuta poate sa economiseasca mai mult timp pentru a-l petrece alaturi de cei dragi?

Cauta si incearca sa identifici cat mai multe dintre aceste adevarate plus-valori pe care produsele comercializate in magazinul tau le-ar putea aduce cumparatorilor.  Schema de mai jos te poate ajuta sa iti plasezi produsele pe aceasta scara a elementelor care aduc valoare in diferite aspecte ale traiului zilnic.


Aplicabilitatea in mesaje

Inainte de a incepe munca propriu-zisa de creatie a mesajelor publicitare, este esential sa faci un audit al campaniilor tale de pana acum in care sa parcurgi cele 5 etape de mai jos.

Ceea ce e necesar sa identifici este daca: 1 – exista calitati ale produselor tale, sau valori adaugate pe care le aduc, despre care inca nu ti-ai informat clientii si 2 – verifica ce promoveaza celelalte magazine concurente de pe nisa ta pentru a vedea daca sunt lucruri pe care le-ai scapat din vedere.
Abia dupa ce ai efectuat acest “studiu” intern si extern asupra produselor comercializate in magazinul tau online poti demara cu succes noul tau plan de marketing.

1. Exista calitati ale produselor tale despre care nu ai vorbit pana acum?

Incearca sa-ti faci clientii sa vada si alte aplicabilitati ale produselor tale. Hai sa luam un exemplu foarte simplu: sa presupunem ca vinzi miere. Tuturor le place mierea nu-i asa? Este un produs natural, excelent pentru sanatate si care poate fi consumata atat simplu cat si intr-o sumedenie de preparate.
Dar ce-ar fi sa publici pe conturile tale de socializare, pe Pinterest sau Instagram, si bineinteles pe blogul magazinului tau, retete de masti cosmetice care utilizeaza mierea sau diverse alte utilizari ale mierii cum ar fi ca antiseptic pentru ranile sau arsurile minore, energizant pentru sportivi sau emolient pentru cuticule.

2. Magazinele concurente omit sa sublinieze anumite avantaje ale produselor

Ai sesizat ca exista unele calitati ale produselor comercializate de tine despre care competitorii tai de pe piata nu comunica nimic? Este o ocazie excelenta pentru tine de a te afirma si a-ti consolida pozitia pe acea nisa. Incearca doar sa descoperi care sunt acele valori pe care produsele tale le pot aduce in plus in vietile clientilor tai.

3. Valorile despre care vorbesti in reclame sunt cele de care oamenilor le pasa cu adevarat?

Exista o serie de criterii pe care se bazeaza clientii atunci cand iau o decizie de cumparare: calitatea produsului sau serviciului; pretul; siguranta in utilizare; usurinta de folosire; suportul tehnic acordat.

Intotdeauna trebuie sa te gandesti la ceea ce oferi clientilor prin produsele tale, si sa comunici despre asta in reclamele de pe site si in add-urile de pe Internet. De exemplu, poate ca produsele tale au un pret foarte bun si oamenii pot face economii cumparandu-le. Excelent!
Pe de alta parte, daca asta nu este un lucru esential pentru clientii din targetul tau, s-ar putea sa nu atragi sa cumpere un anumit segment de clienti care ar fi putut fi convinsi daca ai promova altceva.

Iti poti imagina de exemplu ca niste brand-uri de lux cum sunt Rolex sau Cartier sa isi promoveze un nou ceas ca fiind un cadou accesibil si pentru orice buzunar? Sigur, poate ca acel ceas chiar ar putea fi mai ieftin decat alte produse ale brandului insa, cu siguranta faptul ca este ieftin nu va fi ceea ce va atrage clientii sa-l cumpere.

4. Unde si cand comunici despre valorile produselor tale

Este o diferenta intre mesajele tintite catre clientii care aud pentru prima data de produsele tale, si care vor pune cu siguranta accent pe functionalitate, pret si specificatii tehnice, si reclamele destinate clientilor fideli care cunosc deja calitatile produselor si au nevoie de alte argumente pentru a continua sa ramana clienti si a le recomanda si altora.
Daca in cazul primei categorii este necesar sa pui accent pe beneficiile pe care le aduce utilizarea produselor, in cazul celei de-a doua categorii e indicat sa promovezi valori care tin de imbunatatirile aduse calitatii vietii clientilor pe termen lung de catre produsele tale.

Bineinteles, este necesar si util sa parcurgi toate aceste etape pentru a crea cele mai potrivite mesaje catre clientii tai. Cu cat vei acoperi mai multe dintre aceste sfere de comunicare, cu atat iti vei creste sansele de a ajunge la o baza mai mare de clienti si potentiali clienti, de a creste nivelul de satisfactie al acestora si bineinteles, de a o lua inainte concurentilor tai.

(Visited 202 times, 1 visits today)

Comenteaza