Cum sa obtii mai multi followeri pe Instagram pentru contul magazinului tau

05/09/2017 | eCommerce Marketing

Majoritatea companiilor care detin un business serios folosesc Instagram pentru a-si prezenta produsele si serviciile, comunitatea utilizatorilor care folosesc aceasta retea fiind atrasa de continutul generos din punct de vedere vizual.

Pentru a obtine cat mai multi followeri pe Instagram si a profita cat mai mult de oportunitatile oferite de aceasta retea poti aplica cele 10 sfaturi de mai jos.

1) Interactioneaza cu ceilalti utilizatori.

Da like, comenteaza si da follow altor utilizatori de Instagram. Acesta este cel mai natural mod de a obtine mai multi followeri pentru contul tau.
Trebuie sa fii in permanenta atent cand apar utilizatori noi si sa interactionezi cu ei. Incearca totusi sa nu dai like la absolut orice lucru postat pe Instagram ci selecteaza cu atentie postarile interesante.

2) Foloseste hashtag-uri relevante.

Ele trebuie sa aiba legatura cu business-ul tau. Nu face totusi exces. Sunt suficiente aproximativ 8 hashtag-uri permanente pe care sa le utilizezi si ai grija ca ele sa fie legate de domeniul afacerii tale.

Uneori poti folosi si hashtag-uri generale cand contextul o impune, de exemplu pentru a semnala o promotie pentru #backtoschool sau #blackfriday.

3) Posteaza consistent.

Postarile pe Instagram trebuie sa fie zilnice.
Asigura-te in primul rand ca esti tu personal multumit de ceea ce postezi si ca e vorba de continut relevant pentru business-ul tau.
Una dintre cele mai frecvente greseli pe care le fac companiile care folosesc Instagram este ca, incep la un moment dat sa posteze un anumit tip de continut, si apoi, dupa doar cateva saptamani se decid sa publice altceva complet diferit.

Un exemplu potrivit in acest sens ar fi acesta: ai inceput sa postezi produse noi disponibile in magazinul tau online in fiecare Luni la ora 18.00. Postezi acest gen de anunturi de noi produse timp de o luna si apoi renunti. Acest lucru nu-ti va aduce noi followeri, ba s-ar putea chiar sa scada numarul followerilor mai vechi.

4) Pune intrebari.

Ofera-le celor care ti-au descoperit postarea un motiv sa interactioneze cu business-ul tau. Interactiunea este foarte importanta pe Instagram, la fel ca pe orice retea de socializare, oamenilor le place sa se simta implicati si sa aiba un motiv sa o faca.
Daca postezi o intrebare simpla, statisticile arata ca 9 din 10 oameni vor oferi un raspuns. Un exemplu bun este acesta: “Tocmai am lansat acest nou produs, cine este interesat sa vada cum functioneaza?“. Da! Atat de simplu!

5) Tag-urile din postari trebuie sa fie relevante.
Sa etichetezi persoane cunoscute sau companii celebre care nu au nimic de-a face cu postarea ta nu este nici util, nici relevant. Poti eticheta de exemplu #Apple doar daca faci o postare despre cat de mult apreciezi noul Apple MacBook. Daca esti reseller atunci poti eticheta companiile producatoare in postarile in care le prezinti produsele.

6) Posteaza ce se intampla in compania ta.
Utilizatorilor de Instagram le place sa vada ce se intampla in spatele ecranului. Un video cu tine incarcand noi produse pe site-ul magazinului nu ar interesa pe nimeni, dar unpacking-ul unui nou produs lansat ar fi foarte interesant.
Atentie insa! Nu trebuie sa faci exces de astfel de postari din “culise”.

7) Foloseste Instagram stories.

Multi oameni nu folosesc “stories” pentru ca nu li se pare relevant avand in vedere ca acest tip de postari raman vizibile doar 24 de ore.
Ca detinator al unui magazin online insa, tu poti folosi aceasta functionalitate oferita de Instagram in folosul tau. Poti spre exemplu desfasura un “flash sale” care dureaza doar 24 ore, oferind doar utilizatorilor Instagram ocazia de a profita de preturi cu discount.

Este incitant pentru utilizatori sa vada o companie postand ceva pe Instagram story tocmai pentru ca stiu ca va disparea dupa 24 de ore si se grabesc sa vada despre ce este vorba, pentru a nu rata ocazia. Este diferit de postarile obisnuite de pe Instagram la care stii ca poti reveni oricand doresti.

8) Organizeaza un concurs.

Nimic nu le place oamenilor mai mult decat sa primeasca ceva gratuit. Daca ai ceva de oferit care stii ca i-ar atrage pe clientii si potentialii tai clienti atunci organizeaza un concurs rapid. Asigura-te insa ca nu le ceri nimic prea complicat celor care doresc sa participe. Un banal “like la poza” sau “follow us” pentru o sansa de a castiga este suficient.
Nu exagera cerandu-le sa share-uiasca postarea, sa comenteze, sau alte lucruri mai complicate. Pastreaza regulamentul concursului cat mai simplu.
Si bineinteles, ofera intotdeauna premiul acordat celui care l-a castigat!

9) Calitatea e mai importanta decat cantitatea.

Nimeni nu e interesat sa vada postari cu aceleasi imagini de produs pe care le vad si pe site-ul tau. Alege imagini deosebite care evidentiaza anumite particularitati sau idei de intrebuintare deosebite ale produselor. Astfel te vei diferentia de competitori si vei castiga tot mai multi followeri si potentiali clienti.

Pentru un cont de Instagram de business este esential sa posteze imagini de calitate, acest lucru contribuind din plin si la consolidarea imaginii brand-ului companiei.

10) Promoveaza contul de Instagram peste tot.

Poti si trebuie sa adaugi link catre contul de Instagram al magazinului tau online pe website, flyere, in email-uri, pe alte retele de socializare si in orice tip de mesaj trimiti in mod electronic catre clientii tai. Este cea mai buna metoda de a te asigura ca oamenii ajung sa vizualizeze postarile tale si devin followeri.

Un sfat in acest sens ar fi sa creezi un username scurt pentru contul de Instagram pentru a fi usor de inserat in orice tip de comunicare electronica.

Aplicand aceste sfaturi vei reusi cu siguranta sa obtii tot mai multi followeri pentru contul de Instagram al afacerii tale. Insa nu uita un lucru esential. Continutul este regele pe orice tip de retea de socializare. Atata timp cat vei avea grija sa postezi imagini, video si informatii de calitate, followerii vor aparea si ei.

(Visited 307 times, 1 visits today)

Comenteaza