Concluzie BRAT – Internetul a devenit o utilitate in Romania

15/12/2015 | Noutati eCommerce

Conform unui studiu BRAT, aproape toti tinerii din mediul urban utilizeaza Internetul. Peste 95% dintre persoanele de la orase, cu varste cuprinse intre 14-24 ani, navigheaza online, in Bucuresti si orasele mari procentul depasind de 98%.

Dupa analiza datelor oferite de acest studiu, concluzia Biroului de Audit Transmedia este ca Internetul a depasit conditia de mediu de comunicare si s-a transformat intr-o utilitate. Acesta raspunde nevoilor de informare, divertisment, educare, cumparare de bunuri si servicii, gasirea unui loc de munca etc.

Internetul la nivel national

Sa aflam cine utilizeaza Internetul in Romania:

  • la nivel national exista 8,8 milioane de utilizatori, iar 6,5 milioane dintre acestia folosest Internetul in fiecare zi;
  • Internetul este folosit de 70% din persoanele care locuiesc la oras si 44% dintre cei de la sate;
  • segmentul de varsta 14-64 de ani, in mediul urban, consuma de 7 ori mai multe Internet din 2002 si pana in prezent, de la 8% la 56%;
  • 89% dintre cei cu varsta de 14 ani intra pe Internet.

Internetul a produs serioase schimbari si in alte medii de comunicare. Astfel, continutul audio-video a inceput sa fie transmis online putand fi accesat la orice ora din zi, iar 12% dintre romani au deja un televizor smart, in detrimentul emisiei TV liniare.

Internetul este utilizat majoritar pentru trimiterea si citirea de e-mailuri, fiind urmat de accesarea site-urilor de servicii, cautarea de informatii in general si pentru luarea unei decizii de cumparare, realizarea de operatiuni bancare, jocuri de noroc si plasarea de comenzi in magazinele online.

Care sunt aceste procente, dar si alte informatii interesante poti afla citind studiul complet pe website-ul www.brat.ro.

 

(Visited 112 times, 1 visits today)

Comenteaza